2012. július 8., vasárnap

Ősi magyar gyümölcsfajták

Ősi magyar gyümölcsfajták, amelyeket tilos forgalmazni 
.... Sajnos, mint minden, ami a kis magyar emberek érdekét szolgálja az TILOS.
Így ezen gyümölcsfajtákat sem lehet faiskolában megvásárolni, bolti forgalmazásuk törvénybe ütköző, idegen érdekeket sért, mivel ezen fajták évszázadok (ezredek?) során hozzászoktak a Kárpát-medence klímájához így nagyon ellenállóak, szívósak, műtrágyát, permetszert nem igényelnek, könnyen tárolhatóak..... olvasom a kertészet.network.hu-n





2. rész






Kíváncsi lettem, tovább böngészve, rájöttem, néhány ősi fajtát én is ismertem gyerekkoromban.
Emlékszem, nagymamáméknak volt pogácsa almájuk, én azt nem nagyon szerettem, ám meg lehet, ha most kóstolnám, már másként vélekednék róla, és volt valamelyik szomszédban a batul alma, azt viszont nagyon szerettem.....

kép forrása: zalaihirlap.hu
... és emlékszem, volt az egyik kertben árpával érő körte, ez viszonylag apró fajta, és egy hatalmas fa volt, olykor amikor elmentünk mellette, szedtünk a földről, de nem tetszett, mert az ütődött volt, és amikor már érettebb, akkor szottyos, barnás a belseje....

kép forrása: kelenvolgyidiszfaiskola.lapunk.hu


Jó, hogy vannak még, akik foglalkoznak a régi magyar gyümölcsfajtákkal és próbálják megőrizni, megismertetni őket, vagy újra felfedezhessük a már feledésbe merült ízeket......



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése